Wznieśliśmy nasz pionierski system Lexus Hybrid Drive o poziom wyżej, łącząc silnik spalinowy, silnik elektryczny z automatyczną skrzynią biegów. Chcieliśmy zaprojektować rozwiązanie technologiczne, które będzie reagowało jeszcze szybciej - co zapewni płynność, efektywność, co w pełni oddaje charakterystykę hybrydowego Lexusa – komentuje powstanie systemu dla LC500 Koji Sato, główny inżynier marki.
System zadebiutował w
luksusowym coupe w ubiegłym roku, wtedy to jego twórcy nie chcieli zdradzić,
czy znajdzie zastosowanie w innych modelach. Dzisiaj wiemy, że otrzyma go
flagowy sedan. Co oferuje? Daje większe przyspieszenie niż w hybrydowych
silnikach ośmiocylindrowych – szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy, większą
prędkość przy niższych obrotach silnika, a przy niepracującym silniku
spalinowym, samochód może się poruszać nawet do 140 km/h. To nie wszystkie
zalety Multi Stage. To również mniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie
mniejsza emisja spalin.
Układ napędowy LS 500h to 3,5-litrowa jednostka benzynowa V6 z podwójnym
układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz dwa silniki elektryczne i czterostopniowa
przekładnia. Taka kombinacja daje bardziej bezpośrednią reakcję na wciśnięcie
pedału przyspieszania, co jest szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z miejsca.
Nie można nie doceniać czterostopniowej przekładni, bo swoim działaniem odzwierciedla
odczucia towarzyszące jeździe z 10-stopniową skrzynią biegów. Inżynierowie
Lexusa stworzyli też charakterystyczny dźwięk dla Multi Stage, który odpowiada
na reakcje kierowcy na drodze – od użycia pedału przyspieszenia, aż po wysoki
moment obrotowy.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET